Kupiłeś w Boxlab lampę z wbudowanym modułem LED. Świeciła, świeciła i pewnego dnia przestała. Albo zaczęła mrugać. Albo świeci się i wyłącza samoczynnie po pewnym czasie. A może inny objaw wskazujący, że jest coś źle?
Zgłoś się do nas, ponieważ sam zapewne nie postawisz dobrej diagnozy, co się dokładnie stało. A może być kilka przyczyn.
Masz może plafon led z funkcją ściemniania? I ściemnianie na zasadzie regulacji pokrętłem zamiast włącznika? Może to ściemniacz jest uszkodzony? Zadzwoń do nas, spróbujemy telefonicznie ustalić, co może być przyczyną problemów. Jeśli jednak nie damy rady, albo nie ma nikogo, kto będzie mógł zaingerować w podłączenie elektryczne, wtedy poprosimy o dostarczenie lampy do nas w celu diagnozy
A może masz halogen led z modułem i z nim jest problem? To prosimy - wyjmij go z sufitu i przynieś do nas. Nie kombinuj sam, bo możesz uszkodzić go jeszcze bardziej.
Zazwyczaj uszkodzeniu ulega zasilacz led, który w sobie ma więcej części elektronicznych, niż sam świecący moduł. Nieumiejętne podłączenie modułu do innego zasilacza lub niewłaściwego grozi jego uszkodzeniem. A wymiana modułu LED to już będzie większy koszt i sama operacja będzie bardziej skomplikowana.
Aktualne lampy z wbudowanymi modułami LED, to nic innego, jak układ elektroniczny. Taki sam, jak telewizor czy odbiornik radiowy. Tylko zamiast dźwięku lub wizji, ten przedmiot generuje strumień światła.
Dla przykładu - lampy wiszące led - składają się z obudowy, która pełni funkcję dekoracyjną, modułu LED, który świeci (generuje strumień światła), oraz z zasilacza, który dostarcza odpowiednie napięcie lub prąd do wspomnianego modułu. Bez specjalistycznych narzędzi ciężko jest powiedzieć, co się stało.
Aczkolwiek, najbardziej newralgicznym miejscem w takich lampach jest właśnie zasilacz. I jeśli to rzeczywiście z nim jest problem, to koszt naprawy będzie stosunkowo mały. I możliwy do przeprowadzenia w krótkim okresie czasu.
Wszystko, o czym piszemy powyżej, odnosi się do lamp marki Boxlab. Za inne towary innych producentów lub dystrybutorów, nie bierzemy żadnej odpowiedzialności po okresie dwóch lat od zakupu. Zobowiązania gwarancyjne są zobowiązaniami producentów / dystrybutorów. W tym przypadku należy kontaktować się bezpośrednio z nimi.